zaterdag dag 20 trekking Nagerkot - Reisverslag uit Pashupatināth, Nepal van Marc Hooft - WaarBenJij.nu zaterdag dag 20 trekking Nagerkot - Reisverslag uit Pashupatināth, Nepal van Marc Hooft - WaarBenJij.nu

zaterdag dag 20 trekking Nagerkot

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

19 November 2017 | Nepal, Pashupatināth

Gisteren, na eerst mijn reisverslagen bijgewerkt te hebben was het zover.
Vanuit mijn guesthouse vertrok ik naar Nagerkot. Afgelopen zondag had ik mijn voet wat gezwikt, maar ik hoopte dat ik daar geen last meer van zou hebben.
Toen ik beneden kwam waren de wees/pleegkinderen volop bezig met de was. Dat gebeurt buiten op een betonnen plaat, gewoon met de hand.
Even een foto gemaakt, maar toen besloten ze dat we ook met zijn allen op de foto moesten, en daar hebben we dus lekker de tijd voor genomen.
Het was inmiddels half elf geweest toen ik vertrok, het was al lekker warm.
De tocht is ongeveer 12 kilometer(dacht ik), de eerste 4 kilometers waren vlak en gingen lekker snel, toen ik het dorp Nala waar ik al eens eerder geweest was voorbij was begon het klimmen. Onderweg nog wat foto's gemaakt van mensen die hun rijst en mais aan het drogen waren langs de weg.
De weg was eerst nog redelijk verhard, maar later werd het rotsachtig. Het hoogste punt kon ik al vrij snel zien liggen, maar toch was het nog ruim 2 1/2 uur lopen. Halverwege nog lekker met mijn voeten in een beekje uitgerust en wat gegeten.
Het werd steeds rotsiger en stijler en na 3 1/2 uur kwam ik na heel wat mooie shortcuts te hebben genomen bij de uitkijktoren op het hoogste punt aan.
Rond de uitkijktoren waren op veldjes wat feestjes met jeugd en muziek bezig, weer bijzonder om te zien.
Het uitzicht was weer erg mooi, weer de Himalaya maar nu wat dichterbij.
Ik ging in de rij staan voor de uitkijktoren en na een tijdje kon ik naar boven, heb er nog wat foto's van het indrukwekkende uitzicht gemaakt.
Na een tijdje had ik het wel gezien en ging ik naar beneden op zoek naar wat te eten en de bus terug. Er waren alleen wat in mijn duistere lokale eetkraampjes dus na nog even het kleine tempeltje bezocht te hebben en een klein dutje ging ik op zoek naar de bus. Dat viel ff tegen, het busstation was in het dorpje Nagerkot wat nog een kilometer of 3 verderop lag, dus lopen maar weer. Ik wist eigenlijk niet eens goed of de bus wel reed, want het was zaterdag, de enige vrije dag.
Na een tijd kreeg ik toch wat bussen in zicht. Daar aangekomen bleek de bus bomvol, en na wat chips en drinken gekocht te hebben wrong ik me in de bus, een staanplaats uiteraard. Na een uur hobbelen in de bus over half geasfalteerde bergweggetjes was ik in Bhaktapur, daar even een tussenbus gepakt naar de highway en daar begon de tocht naar Banepa. Om half 7 was ik weer "thuis". Waarschijnlijk was terug lopen even snel geweest, maar ik heb nu tenminste weer wat extra buservaring opgedaan...

  • 19 November 2017 - 11:27

    Rina:

    Bijzonder en prachtige foto's van de omgeving daar krijg ik een
    mooi overzicht van waar je bent .Ik geniet nu van je trekking wat een uitzicht!
    Het is wel een heel andere wereld.

  • 19 November 2017 - 15:22

    Frank:

    Wauw, wat een uitzicht Marc, mooi hoor.

  • 19 November 2017 - 16:08

    Hester:

    Ha Marc, heb je reisverslagen gelezen, echt heel gaaf dit avontuur !
    Bijzondere ervaringen

  • 19 November 2017 - 23:21

    Karel Coppoolse:

    Mooi Marc.
    Lekker genieten, wel voorzichtig zijn, niet forceren, niet ziek worden.
    Veel plezier nog.

  • 20 November 2017 - 15:51

    Miranda:

    Leuk om je buservaringen te lezen ;-)
    Veel plezier nog daar :-)

  • 21 November 2017 - 06:54

    Marc Van 't Hooft:

    Dank je wel weer voor de reacties, leuk om te lezen!

  • 21 November 2017 - 13:10

    Nicky:

    he kanjer!! wat heerlijk om te lezen allemaal en je foto' s te zien.. je inspireert me enorm.. zou er graag als er ruimte voor is met oud en nieuw in Breda (zag dat je ook gaat dansen: GAAF) met je over willen brainstromen.. eerst vet knuffelen als het kan.. en hopelijk ruik je dan nog een beetje naar Nepal... als ik de foto's zie dan ruik ik het land weer. niet alles is lekker,maar de combinatie van de zuivere berglucht de bloemen en de rook van verbrand hout, de geuren van het eten.. mmmmmmm

Tags: Nagerkot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Ik hou van het maken van reizen, vaak ver, soms alleen soms met een groep.

Actief sinds 19 Okt. 2017
Verslag gelezen: 650
Totaal aantal bezoekers 22347

Voorgaande reizen:

14 November 2023 - 05 December 2023

Oeganda 2023

29 Oktober 2021 - 02 November 2021

zwerven in Spanje en Portugal

17 September 2018 - 18 Oktober 2018

Nepal 2018

19 Oktober 2017 - 31 December 2017

2e keer naar Nepal, nu vrijwilligerswerk doen

Landen bezocht: