Aankomst Tansen - Reisverslag uit Tānsen, Nepal van Marc Hooft - WaarBenJij.nu Aankomst Tansen - Reisverslag uit Tānsen, Nepal van Marc Hooft - WaarBenJij.nu

Aankomst Tansen

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

09 Oktober 2018 | Nepal, Tānsen

Aankomst in Tansen.
De dag begon bijtijds, om 9.10 werd ik opgepikt om te gaan paraglyden. Ik had er erg veel zin in en vond het niet eens heel spannend. Dat bleek achteraf ook helemaal niet nodig. We pikten nog een Chinees (geloof ik dan) op waaraan ik niet kon zien dat hij er zin in had. Achteraf bleek dat hij zijn vrienden kwijt was of zo.
Toen we met het busje boven op de berg bij Pokhara aankwamen kregen we wat eenvoudige instructies en heel rustig na een stukje wandelen hing ik ineens onder de parachute. Heel rustig zigzagden we over de berg, ik had eigenlijk wel verwacht dat we nog wat hoger zouden gaan, maar er was wat weinig thermiek dus we bleven door de wind die tegen de berg omhoog stroomde in de lucht. Het voelde door alle wendingen wel wat draaierig in mijn maag, maar het zwevende idee is wel erg leuk. Na een minuut of 20 landden we netjes naast het Phewa meer. We moesten nog wachten op andere paragliders, maar door de vele landingen die er voor onze neus waren was dat juist leuk.
Verder in de dag nog een paar uur gezellig geluncht in een klein Nepalees restaurantje. Ik ontmoette daar een Nepalese jonge man die gedreven over zijn levensinzichten vertelde, zijn verhaal sprak me erg aan. 'S avonds ben ik er weer gaan eten, omdat het er gezellig was, maar ook omdat het eten echt Nepalees was en goed voor mijn gammele maag.
Gisteren de bus naar Tansen gepakt, het blijkt echter geen rustig dorpje te zijn maar een bedrijvig handelsstadje. Ik stapte er als enige met een Amerikaanse vrouw uit, samen namen we een busje naar de stad. Ze vertelde me dat ze er al 1 ½ jaar vrijwilligerswerk deed. Ik vroeg haar of ze een leuke slaapplaats voor me wist en zo kwam ik in Horizon Homestay terecht aan de rand van de stad. De stad is tegen een hele steile bergwand gebouwd, dus het was een pittige klim met mijn rugzak op. Het was vroeger de hoofdstad van Palpa en heel veel mensen zeiden dus nog gewoon Palpa tegen de stad(Tansen)
Ik werd erg hartelijk ontvangen, bij de homestay (ze mogen er maximaal 4 kamers hebben) en er is veel meer contact omdat je dicht bij het gezin leeft. Na de onpersoonlijkere verblijven in Pokhara was dit een welkome afwisseling, zeker omdat ik alleen aan het reizen ben. Ik kreeg van de zoon des huizes al gelijk een hele enthousiaste uitleg over wat er allemaal te doen is in Tansen. Ik kan er ook gewoon met het gezin mee-eten, heerlijk huiselijk.
'S middags dus gelijk het stadje verkent en vanmorgen ben ik daar mee verder gegaan. Eigenlijk heb je het stadje in een dag wel gezien. Vanmiddag heb ik nog een lange wandeling gemaakt naar het bos achter de stad op de top van de heuvel. Er was een best wel verwaarloosd park met een uitkijktoren, wel leuk voor de foto's dus.
Morgen ga ik heerlijk door de natuur een twee-daagse trekking maken naar Ranighat, daar ligt een bouwvallig paleis wat zeker de moeite waard is om te zien(schrijven ze)....

  • 09 Oktober 2018 - 13:05

    Margreet:

    Hoi Marc,
    Leuk je te volgen. Je maakt weer een prachtige reis, geniet lekker van al het moois!
    Liefs, margreet

  • 10 Oktober 2018 - 16:12

    Rina:

    Leuk om op deze manier te volgen wat je allemaal meemaakt.Wat een druk programma maar mooie avonturen beleef je . Ik geniet van de mooie foto's ,veel plezier. groetjes RINA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Tānsen

Marc

Ik hou van het maken van reizen, vaak ver, soms alleen soms met een groep.

Actief sinds 19 Okt. 2017
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 22415

Voorgaande reizen:

14 November 2023 - 05 December 2023

Oeganda 2023

29 Oktober 2021 - 02 November 2021

zwerven in Spanje en Portugal

17 September 2018 - 18 Oktober 2018

Nepal 2018

19 Oktober 2017 - 31 December 2017

2e keer naar Nepal, nu vrijwilligerswerk doen

Landen bezocht: