Aankomst in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marc Hooft - WaarBenJij.nu Aankomst in Kathmandu - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marc Hooft - WaarBenJij.nu

Aankomst in Kathmandu

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

30 Oktober 2017 | Nepal, Kathmandu

Na een lange reis met gelukkig toch nog wat slaapuurtjes ben ik aangekomen in Nepal. Het Visum en de bagage ophalen verliep helemaal goed alleen zag ik niemand met een bordje met mijn naam erop die me kwam ophalen. Gelukkig had ik ook een paar telefoonnummers gehad en al snel werd ik opgehaald. Ondertussen ook nog maar even een Nepalese simkaart gekocht.
Ik werd afgezet bij het gastgezin, waar ik aan iedereen werd voorgesteld en waar ik me erg welkom voel, iedereen is erg hartelijk. Na een uurtje rust met een Nepalese jongen gaan lunchen, grappig om te zien hoe snel ik me dan toch weer in het Engels kan redden.
Verder heb ik vanmiddag nog een wandeling hier in de buurt gemaakt, het was best wel even wennen weer, de vaak onverharde wegen, de primitieve werkplaatsjes, het drukke straatleven, soms bukken voor elektriciteitsleidingen, de vaak erg magere straathonden en af en toe steekt er ook nog een koe de weg over.
Vanavond kennis gemaakt en gegeten met een andere Chinese volunteer, leuk om dingen uit te wisselen, zij over de gang van zaken en haar ervaringen hier, en ik natuurlijk over hoe ik het vier jaar geleden beleefd had en wat mijn motivatie was.
Straks vroeg naar bed, even de gemiste slaapuren inhalen van afgelopen dag.

  • 30 Oktober 2017 - 15:05

    Eugenie:

    Klinkt goed allemaal Marc! Ben benieuwd wat je allemaal mag ervaren daar..

  • 30 Oktober 2017 - 17:43

    Leni Vijverberg:

    Hallo Marc,
    Graag wil ik meelezen met je reisverhaal. Lukt het om mijn mailadres erbij te zetten?
    Heb ik zelf gedaan op deze site.
    Ik lees, dat je gastvrij onthaald werd in het gastgezin en kennisgemaakt hebt met een Chinese voluntair. Ik wens je een mooie inspirerende tijd in Nepal toe. Lieve groeten Leni

  • 30 Oktober 2017 - 18:48

    Bert:

    Let the fun begin! Lees ook vanuit FL mee...

  • 31 Oktober 2017 - 09:02

    Rina:

    Fijn dat je op de bestemming bent aan gekomen het was wel een lange reis zeker met de overstap.IK ben benieuwd naar het vervolg.Geniet er van.

  • 31 Oktober 2017 - 15:57

    Arie:

    Leuk je te volgen! Veel plezier

Tags: aankomst

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Ik hou van het maken van reizen, vaak ver, soms alleen soms met een groep.

Actief sinds 19 Okt. 2017
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 22579

Voorgaande reizen:

14 November 2023 - 05 December 2023

Oeganda 2023

29 Oktober 2021 - 02 November 2021

zwerven in Spanje en Portugal

17 September 2018 - 18 Oktober 2018

Nepal 2018

19 Oktober 2017 - 31 December 2017

2e keer naar Nepal, nu vrijwilligerswerk doen

Landen bezocht: