Donderdag, dag 4 - Reisverslag uit Swayambhunath, Nepal van Marc Hooft - WaarBenJij.nu Donderdag, dag 4 - Reisverslag uit Swayambhunath, Nepal van Marc Hooft - WaarBenJij.nu

Donderdag, dag 4

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

02 November 2017 | Nepal, Swayambhunath

Gisteravond wat hoofdpijn gehad en wat last van mijn maag. Ik vond dat wel een goed excuus om iets minder nauwkeurig mijn huiswerk te leren.
Na de les vanochtend waarbij ik me wel een beetje door de mand voelde vallen heb ik een gesprekje met de oprichter van VSN gehad over de beamer en het sponsorgeld. Hij zei dat de beamer toch beter op zijn plaats was op de school omdat hij dan veel vaker gebruikt kon worden, er zijn schat ik 15 klaslokalen.
Ook zouden we hem dan na mijn les gaan brengen en hem overhandigen aan de directeur van de school, best wel spannend eigenlijk, want ik doe dit soort dingen nooit, maar het voelde ook erg goed. Dan ook nog op de foto, leuk voor de afdeling die de beamer geschonken heeft, voor mij natuurlijk ook. Het is gewoon fijn om aan zo´n land wat bij te kunnen dragen.
Dus na het eten gingen we naar de school toe met de beamer, we moesten heel even op de directeur wachten die vervolgens meteen een klas optrommelde om samen mee op de foto te gaan. De beamer was nog in bubbeltjesplastic ingepakt, dus ik pakte hem even uit en overhandigde hem aan de directeur, eigenlijk was het helemaal niet spannend.. Er werden wat foto´s gemaakt en toen kinderen van de klas weer terug waren wilde ik het plastic oppakken om het op te ruimen, het was weg. Uit de klas hoorde ik het knetteren, volgens mij vonden zij dat plastic nog leuker dan de beamer.
Na de lunch zijn we naar De Swayambhunath Stupa gegaan, de Apentempel, ik was er vier jaar geleden ook geweest We gingen er met een klein busje heen. Het is een erg mooie stupa, dus ik heb er nogal wat foto´s, ook liet ik er nog een maken waar Sakti, mijn leraar en gids van afgelopen dagen ook op staat. Er was best nog wel schade veroorzaakt door de aardbeving van 2015 te zien en er werd op veel plaatsen gerestaureerd. Op de terugweg dacht de chauffeur een snellere weg door het centrum van Kathmandu te weten, maar af en toe waren er wat wegen afgezet. Het werd een dol dwaze rit door Tamel en de rest van het centrum, echt weer een belevenis, heerlijk cultuur snuiven!
Voor mij is dit de laatste dag in Kathmandu, morgen vertrek ik naar mijn uiteindelijke plaats, het weeshuis in Banepa, een stadje op een kilometer of 20 van Kathmandu.

  • 02 November 2017 - 20:58

    Rina:

    Wat leuk dat de beamer voor zoveel personen gebruikt wordt en zelfs de verpakking.
    Welke leeftijd zijn de kinderen op de school?

  • 02 November 2017 - 21:31

    Leni Vijverberg:

    Hallo Marc, Bijzonder om zo'n mooi cadeau te schenken aan een school met heel veel kinderen. Succes met je reis naar je werkplek, het weeshuis. HG Leni

  • 02 November 2017 - 21:53

    Karel Coppoolse:

    Marc, we zijn allemaal trots op jou!
    (en een beetje jaloers)
    Herkenden die apen jou nog van vier jaar geleden?
    Veel succes!

  • 03 November 2017 - 07:45

    Esther :

    Dank voor het toesturen van de link/foto's Marc! Ik ga de foto met klasje en beamer op Scala zetten vandaag. Ook leuk voor onze mensen om te zien welke super goede bestemming ons oude apparaat heft gekregen. Heel veel succes! Groetjes Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Ik hou van het maken van reizen, vaak ver, soms alleen soms met een groep.

Actief sinds 19 Okt. 2017
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 22488

Voorgaande reizen:

14 November 2023 - 05 December 2023

Oeganda 2023

29 Oktober 2021 - 02 November 2021

zwerven in Spanje en Portugal

17 September 2018 - 18 Oktober 2018

Nepal 2018

19 Oktober 2017 - 31 December 2017

2e keer naar Nepal, nu vrijwilligerswerk doen

Landen bezocht: