zaterdag en zondag dag 27 en 28 - Reisverslag uit Banepa, Nepal van Marc Hooft - WaarBenJij.nu zaterdag en zondag dag 27 en 28 - Reisverslag uit Banepa, Nepal van Marc Hooft - WaarBenJij.nu

zaterdag en zondag dag 27 en 28

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

26 November 2017 | Nepal, Banepa

Zaterdag is de enige vrije dag hier wilde ik even bijkomen van de lange reisdagen. Lekker mijn reisdagboek en foto´s bijgewerkt en ´s middags zijn we naar een superdeluxe winkelwarenhuis geweest met een echte roltrop. Ik wilde wat cadeautjes voor de weeskinderen en de andere familieleden kopen. Ik waande me toch een beetje in Europa. Wat me toch wel raakt is dat de weeskinderen dan niet mee gaan, dat is eigenlijk vanzelfsprekend, maar voor mij zijn ze natuurlijk helemaal gelijk.
In het warenhuis kocht ik wat voor Dipa en Simon maar voor de kinderen konden we niet slagen. Ik was er wat teleurgesteld over en had het moeilijk toen we thuis kwamen en de kinderen het busje uit moesten laden terwijl er voor hun niks bij zat.
´S avonds heb ik samen met Rupish(12jaar) limonade, chips en chocolade gehaald om het extra gezellig te maken en we hebben samen televisie gekeken.

Vanochtend, zondag was voor mij de laatste schooldag. Ik merkte dat ik het toch moeilijk had met die gedachte, afscheid nemen van de kinderen die ik steeds beter leerde kennen. Ik besefte me weer extra wat voor een mooie tijd ik hier gehad heb en hoe vertrouwd ik inmiddels geworden ben met het leven hier.
Na het spelen met de kinderen heb ik tijdens het dagelijkse kringgebeuren snoepjes uitgedeeld en ook een mooie volleybal gegeven omdat de oude ballen versleten waren en ik vaak met de bal aan het spelen was met de kinderen.
Daarna toch met Simon praktische cadeautjes, kleren, voor de kinderen gekocht en ook nog een leuke foto met de weeskinderen afgedrukt.
Daarna de klas weer in gegaan, de kinderen hadden wat leuks voor me gemaakt.
Voor de allerlaatste keer ben ik ook met het oude busje meegegaan om de kinderen weer terug naar huis te brengen. Nog even een foto gemaakt met de chauffeur terwijl er even benzine getankt moest worden.
Weer thuis thee met cake gedronken en de foto´s aan de kinderen gegeven. Daarna wat in gaan pakken en van Simon en Dipa kreeg ik een leuk Nepalees ingelijst aandenken, Nepalese snoepjes en een Nepalese muts. Straks de cadeautjes nog aan de kinderen geven en we krijgen specifieke Nepalese hapjes na eerst geloof ik test-pizza te eten.
De hapjes waren lekker, Nepalese rode wijn erbij, ze hadden echt moeite gedaan. Alleen dus jammer dat weeskinderen er weer niet bij waren. Inmiddels zijn ook zo goed als alle spullen ingepakt en ben ik moe.
Hopelijk kan ik nog een nachtje lekker slapen.
Morgen om 12.55 gaat mijn vlucht naar Istanbul, om half 10 `s avonds hoop ik op Schiphol te landen.



  • 26 November 2017 - 17:29

    Margreet:

    Marc prachtig wat je gezien en gedaan hebt. Het was geweldig om je op deze manier te volgen. Een hele fijne en goede terug reis morgen! Liefs, Margreet

  • 26 November 2017 - 18:04

    Rina:

    Leuk hoor Marc al die mooie reisverslagen,de kinderen zullen je missen.
    En nu met een koffer vol prachtige herinneringen naar huis.
    Voorspoedige reis. Groetjes Rina.

  • 26 November 2017 - 20:39

    Gerrie:

    Goh, Marc...het is dus voorbij..wat jammer..ik begon net te wennen aan je reisverslagen!
    Zo te lezen heb je een goede band opgebouwd met de kinderen.
    Ik wens je een heel goede reis terug naar Nederland.
    Het zal niet meevallen om weer te wennen hier.
    Het wordt winter en hier moet er weer van alles.
    Sterkte daarmee en wie weet tot ziens!
    Gerrie

  • 27 November 2017 - 21:10

    Karel Coppoolse:

    Hoi Marc.
    Rond deze tijd moet je op Schiphol landen.
    Rust nog maar even een weekje uit, dan zien we je daarna weer op het werk.
    See you!

Tags: afscheid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marc

Ik hou van het maken van reizen, vaak ver, soms alleen soms met een groep.

Actief sinds 19 Okt. 2017
Verslag gelezen: 621
Totaal aantal bezoekers 22360

Voorgaande reizen:

14 November 2023 - 05 December 2023

Oeganda 2023

29 Oktober 2021 - 02 November 2021

zwerven in Spanje en Portugal

17 September 2018 - 18 Oktober 2018

Nepal 2018

19 Oktober 2017 - 31 December 2017

2e keer naar Nepal, nu vrijwilligerswerk doen

Landen bezocht: