Pokhara raften - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Marc Hooft - WaarBenJij.nu Pokhara raften - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Marc Hooft - WaarBenJij.nu

Pokhara raften

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

06 Oktober 2018 | Nepal, Pokhara

Overleefd! Het raften was supergaaf en vol actie. Ik heb twee dagen voor in de boot gezeten en voelde me een echte golfbreker. Uiteindelijk bleken het dus maar twee dagen te zijn geweest, communicatiefoutje, maar twee dagen was ook eigenlijk wel genoeg. Ik zat in de boot met 7 Israëlieten, dat leek me in het begin wel wat minder, maar voor mij was het ook wel rustig.
Ze waren ook niet zo luidruchtig als ik gehoord had, en op zich was het gezellig.
We sliepen op een afgelegen strandje wat alleen vanaf het water te bereiken was, supermooie plaats was dat.
Maaltijden waren boven verwachting goed verzorgd, 's avonds werd er ook nog een kampvuurtje gemaakt. De Nepalezen zijn nog niet zo commercieel dat ze alles vastleggen en daarna verkopen, dus veel foto's heb ik niet.
De dag na terugkomst heb ik rust genomen en in de verkeerde toeristische restaurants wat gegeten.
De vage pizza die in enkele minuten op tafel stond is hoogstwaarschijnlijk de veroorzaker geweest, al was hij redelijk te eten.
De volgende dag(gisteren) had ik dus last van mijn maag. Ondanks dat, toch voor 3 dagen een fiets gehuurd en paragliden besproken wat ik morgen(zondag) ga doen.
Gisteren met de mountainbike een Tibetaans dorpje (vluchtelingen kamp) en een grot bezocht.
Wat ook leuk was, was het deelnemen aan het verkeer, vooral toen het bergaf ging. Links rijden, goed opletten, je voorrang nemen in de drukte, bussen die ineens voor je stoppen inhalen, kortom een heel spektakel. Ik moet dan ook zeggen dat ik Pokhara toch niet zo rustig vind als ik dacht.
Toen ik terug kwam wat gerust en daarna voor de tweede keer bij een klein Nepalees restaurantje gegeten.
Vandaag nog een mooie grot en de Davy Falls bezocht, vervolgens langs het in aanbouw zijnde vliegveld Pokhara International Airport gefietst en daarna langs het huidige vliegveld. Ik ben benieuwd of de mensen die naast het nieuwe vliegveld wonen door hebben wat een herrie het straks gaat worden, en hoe Pokhara gaat veranderen als er bergen goederen en toeristen ingevlogen worden.
Mijn maagklachten zijn gelukkig zo goed als verdwenen, best handig voor morgen bij het paragliden.... :)
Maandag vertrek ik naar een rustig, bijna niet toeristisch dorpje Tansen en daarna naar Lumbini, de geboorteplaats van Buddha. Wordt vervolgd.

  • 08 Oktober 2018 - 16:47

    Gerrie Brok:

    Het is weer ene prachtig verhaal, Marc. Tot de volgende keer!

  • 08 Oktober 2018 - 19:52

    Bert:

    Wat geweldig dat je zo zonder echte planning het avontuur aangaat en beleeft! Nog veel plezier ginder broerke...

  • 09 Oktober 2018 - 15:28

    Frank:

    Gave foto van dat paragliden Marc. Wat een actie allemaal. Raften is ook erg leuk. Vol avontuur. Veel plezier Marc. Groeten van Frank.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Marc

Ik hou van het maken van reizen, vaak ver, soms alleen soms met een groep.

Actief sinds 19 Okt. 2017
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 22419

Voorgaande reizen:

14 November 2023 - 05 December 2023

Oeganda 2023

29 Oktober 2021 - 02 November 2021

zwerven in Spanje en Portugal

17 September 2018 - 18 Oktober 2018

Nepal 2018

19 Oktober 2017 - 31 December 2017

2e keer naar Nepal, nu vrijwilligerswerk doen

Landen bezocht: