Biar - Reisverslag uit Biar, Spanje van Marc Hooft - WaarBenJij.nu Biar - Reisverslag uit Biar, Spanje van Marc Hooft - WaarBenJij.nu

Biar

Door: Marc

Blijf op de hoogte en volg Marc

10 November 2021 | Spanje, Biar

Verslag van een week geleden.
OMG over avontuur gesproken!
Gisteren ben ik vertrokken uit de commune na vijf hele leuke dagen.
Via de app Park4night ben ik terecht gekomen in een lief klein stadje, Biar. Ik heb het stadje verkend, echt hele mooie plekjes waren er, en afgelopen nacht heb ik weer eens in de auto geslapen.
Ik stond op de rand van het stadje, aan de ene kant natuur en aan de andere kant gelijk in het stadje. Er liepen geregeld wat mensen over het terrein en ook parkeerden er mensen en vanmorgen gingen er natuurlijk mensen weg. Ik voelde me daar toch wel een beetje een vreemde, zo in mijn eentje en dan eten bij de auto en slapen in de auto.
Na mijn ontbijtje vanmorgen ben ik gaan wandelen naar de Cava Negro een mooi tochtje uitgezet met geocaches. Ik kwam op mijn tocht bij een geweldig mooie kerk aan en daar ben ik ook binnen geweest. Ik houd van de mooie aankleding van de Spaanse kerken en vanmorgen heb ik ook heerlijk genoten van de intense stilte.
Ik voelde dat ik zelf nog niet helemaal stil van binnen was, het avontuur vind ik ook nog wel spannend.....
Ook mijn databundel gaat net wat te snel op, ik had er wat stress van.
Toen ik weer terug was bij de auto rustte ik even uit en wist niet goeg of ik nou zou blijven of dat ik zou vertrekken, ik had het er wel gezien en het was wat koud, maar het was ook al vrij laat.
Na een mijmerrondje door het stadje besloot ik nog naar de hoogste plaats van de omgeving te gaan, 1202 meter, en toen ik daar stond besloot ik naar de kust te rijden, het was daarboven maar 10 graden en in het stadje 13 graden.
Ik schreef een eigenaar van een privé camper parkeerplek een berichtje en hij schreef me terug dat ik welkom was. Het was gratis stond er en er waren 4 plaatsen.
Toen ik er na 1 1/2 uur rijden aan kwam, in het donker(de temperatuur was inmiddels 17graden) en ik een plekje uitgezocht had en mijn boodschappen gedaan kwam de buurman waarmee de eigenaar samenwerkte langs. Ik kon wel bij hem slapen, hij had nog een kamer vrij. Ik moest even schakelen, omdat ik wat met mijn spullen in de knoop zat en ik overdonderd was door zijn gastvrije aanbod, maar ben dus toch mee gegaan, het voelde goed. De man, hij is 37 kwam wel gehaast over, hij bleek naar de bios te willen maar nog te moeten douchen, boodschappen doen en eten maken voor drie daklozen....o, hij had ook nog in Belgi gewoond en spreekt dus ook Nederlands
Terwijl hij douchte heb ik het eten klaar gemaakt en na nog een kort gesprekje vertrok hij.
En daar zit ik nu dus, alleen in een Spaans huis, twee honden buiten die al niet meer blaffen als ik de poort door kom, alles tot mijn beschikking.....heel benieuwd hoe het gaat lopen.
O, het camperterrein is inmiddels uitgebreid, volgens mij staan er 8 campers, in vier ervan zitten Nederlanders....

  • 18 November 2021 - 20:43

    Rina Baas:

    Halo Marc

    Prachtig die kerken in Spanje we slaan er ook niet een over ,het doet aan of de tijd stil heeft gestaan
    Vaak veel goud maar dat maakt het groots.
    Wel gastvrij om zomaar iemand een slaapplaats aan te bieden,ik kijk uit naar je vervolg verslag .

    groetjes Rina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Biar

Marc

Ik hou van het maken van reizen, vaak ver, soms alleen soms met een groep.

Actief sinds 19 Okt. 2017
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 22579

Voorgaande reizen:

14 November 2023 - 05 December 2023

Oeganda 2023

29 Oktober 2021 - 02 November 2021

zwerven in Spanje en Portugal

17 September 2018 - 18 Oktober 2018

Nepal 2018

19 Oktober 2017 - 31 December 2017

2e keer naar Nepal, nu vrijwilligerswerk doen

Landen bezocht: